Speldesign & kreativ teknik
Creative technologies; ettårsprogram, kandidatutbildning 3 år, Milano, språk: engelska
Programmet utforskar CGI-världen och syftar till att utveckla yrkesverksamma personer inom områdena Spel, VFX och 3D. Under hela programmet arbetar studenterna med de mest innovativa digitala teknikerna: från virtuell produktion för att utveckla VFX i realtid, till karaktärsdesign och animation med hjälp av motion capture-system.
Kandidatprogrammet kännetecknas av en stark koppling till designarbete och workshops där man fördjupar sig i nutidens multimedia och digitala produktioner. Stor uppmärksamhet ägnas åt VR, MX och experiment med virtuell design.
Under kandidatutbildningen kommer studenterna att få möjlighet att:
- Producera visuella effekter.
- Skapa 3D-figurer och -miljöer.
- Utforma videospel.
- Använda innovativa tekniker och teknologier (Mocap, AI, virtuell produktion)
Studera 1 år på NABA – Certifikat i spelutveckling & kreativ teknik
NABA:s 1:års program riktar sig till internationella studenter som vill tillbringa ett år på NABA:s campus i Milano eller Rom tillsammans med studenter från hela världen. Du läser första året på kandidatutbildningen i kreativ teknik, och får vid avslutade kurser ett certifikat ifrån NABA.
Kontakt
Specialisering: VFX och 3D
Specialiseringen VFX och 3D syftar till att utbilda VFX- och 3D-konstnärer som kan ta sig an alla användbara och nödvändiga steg i utvecklingen av visuella element för film, evenemang och spel.
Studenterna har möjlighet att lära sig de viktigaste teknikerna för inspelning av live-action på green screen, skapande och hantering av 3D-figurer och miljöer, klassisk animation för nyckelbilder, avancerad animation med Motion capture-system för kropp och ansikte, användning av off-line renderingar och de mest moderna teknikerna för virtuell produktion i realtid.
Specialisering: Spel
Specialiseringen Spel har som mål att utbilda speldesigners och tekniska konstnärer som kan hantera alla steg som är användbara och nödvändiga för att utveckla ett videospel, genom att lära sig de viktigaste instrumenten för att skapa berättelser, miljöer, karaktärer och utveckla interaktiva och spelbara prototyper.
Stor uppmärksamhet ägnas åt analysen av de viktigaste spelmotorer som används inom videospelsindustrin samt åt de senaste teknikerna för virtuell verklighet och virtuell produktion som i dag hybridiserar ett allt större antal digitala underhållningssektorer.